METHODS OF ASSESSMENT OF EFFICIENCY OF CUSTOMERS’ PURCHASING ACTIVITY IN SEVASTOPOL
Abstract
Further development of the contract system inRussiarequires increasing attention to the improvement of the methodology for evaluating the effectiveness of the customer’s procurement activity, including its regional peculiarities. Such approach is proposed in the given article, which analyzes the organization of public procurement management system inSevastopol. The author considers the process of formation and practical application of the regional mechanism of the evaluating the effectiveness of the customers’ procurement activity. The paper proves the actuality of the presented method’s application for the evaluating of the efficiency of purchasing activity of customers inSevastopol.
About the Author
I. V. SchukinaRussian Federation
SCHUKINA Irina V.? Postgraduate Student of the Chair of Public and Municipal Purchases’ Management
28, Sretenka street, Moscow, 107045
References
1. Гущин А.Ю. Определение эффективности и способы ее оценки в системе государственного заказа // Фундаментальные исследования. 2012. № 9. С. 204—208.
2. Постановление Правительства Российской Федерации от 03.11.2015 г. № 1193 «О мониторинге закупок товаров, работ, услуг для обеспечения государственных и муниципальных нужд».
3. Постановление Правительства Севастополя от 14.07.2016 г. № 706-ПП «О мониторинге эффективности закупок товаров, работ, услуг для государственных и муниципальных нужд города Севастополя».
4. Приказ Управления государственного заказа от 06.09.2016 г. № 48 «Об утверждении методики оценки эффективности закупок товаров, работ, услуг для государственных и муниципальных нужд города Севастополя».
Review
For citations:
Schukina I.V. METHODS OF ASSESSMENT OF EFFICIENCY OF CUSTOMERS’ PURCHASING ACTIVITY IN SEVASTOPOL. Federalism. 2018;(1):231-239. (In Russ.)