Preview

Federalism

Advanced search

SOCIAL RESPONSIBILITY OF BUSINESS IN THE IMPROVEMENT OF COMPETITIVENESS

https://doi.org/10.21686/2073-1051-2016-2-212-217

Abstract

The article considers the factors of modern companies’ competitiveness. The author makes focus at the question of interrelation of social responsibility and the concept of sustainable development of the enterprises. The analysis of manifestation of competitiveness of the organization on the example of BAT (“British American Tobacco”) company functioning enables to prove that social responsibility of the company and its competitiveness are closely interconnected. They are concern the extent of growth of trust to the company activities and often serve as a condition of the embodiment in life of its projects, plans and ideas.

About the Author

Darya A. Lukashevskaya
The Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


References

1. Захаров А.Н. Конкурентоспособность предприятия: сущность, методы оценки и механизмы управления // Бизнес и банки. 2004. № 1-2. С. 2

2. Блинов А.О., Василевская О.В., Невежин В.П., Смоляков Н.В. Тренинг персонала // Кнорус. 2009. № 12. С. 107

3. Захаров А.Н. Указ. соч. С. 5

4. URL: http://www.maecenas.ru/doc/2004_3_5.html

5. С м .: Перегудов С.П. Бизнес и бюрократия в России: динамика взаимодействия // Полития. 2007. № 1. С. 47

6. Климова А.В. Указ. соч. С. 125

7. Официальный сайт «Бритиш Американ Тобакко Россия» / URL: http://www. bat.com (дата обращения 26.02.2016)

8. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент. М.: Дело, 2005. С. 312

9. С м . : Савин Е.И. Корпоративная социальная ответственность в контексте реализации концепции устойчивого развития // Международный журнал. Устойчивое развитие: наука и практика. 2012. № 4 / URL: http://www. http://ecsocman.hse.ru

10. Официальный сайт «Бритиш Американ Тобакко Россия» / URL: http://www. bat.com (дата обращения 26.02.2016)

11. Официальный сайт «Бритиш Американ Тобакко Россия» / URL: http://www. bat.com (дата обращения 26.02.2016)


Review

For citations:


Lukashevskaya D.A. SOCIAL RESPONSIBILITY OF BUSINESS IN THE IMPROVEMENT OF COMPETITIVENESS. Federalism. 2016;(2):212-217. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2073-1051-2016-2-212-217

Views: 153


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-1051 (Print)