Preview

Federalism

Advanced search

Territorial marketing within the system of territorial governing (the experience of St. Petersburg)

https://doi.org/10.21686/2073-1051-2014-1-75-86

Abstract

The article analyzes the theoretical grounds and conditions of the territorial marketing. The paper provides the assessment of the factors of territorial marketing, proves the necessity to introduce marketing approaches into the practice of region's governing. The authors provide the evaluation of the investment component of marketing strategy of St. Petersburg development.

About the Authors

Sergey N. Bolshakov
St.-Petersburg State University
Russian Federation


Yulia M. Bolshakova
St.-Petersburg State University of Service and Economy
Russian Federation


References

1. Большаков С.Н. Масс-медиа в управлении репутационным капиталом региона // «Вопросы управления». Уральский Институт управления (филиал) РАНХиГС при Президенте РФ. Екатеринбург. 2013. №1(3). С.26-30.

2. Юлдашева О.У., Мещеряков Т.В. Институциональная концепция управления территориальным маркетингов//Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. 2011. Вып. 3. С. 10

3. Жирар В., А.Бортолан Территориальный маркетинг и стратегическое планирование французских городов//Известия УГЭУ. 2003.№7.С.41

4. Жирар В., Бортолан А. Территориальный маркетинг и стратегическое планирование французских городов // Известия УГЭУ. 2003. №7. С. 41-55

5. Сачук Т.В. Территориальный маркетинг как фактор регионального управления. Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора экономических наук - СПб. Институт проблем региональной экономики РАН. 2006. С. 11-17; 21-24

6. См.: Ландреви Ж., Леви Ж., Линдон Д. Меркатор. М.: МЦФЭР, 2006. С. 171

7. Инвестиционные рейтинги регионов России. Рейтинговое агентство журнала - РА«Эксперт»// <http://raexpert.ru/ratings/regions/2013/>

8. Доклад Бабюк И.А. Председателя комитета по инвестициям на заседании Правительства Санкт-Петербурга. Комитет по инвестициям Правительства Санкт-Петербурга. 2013. 23.09.2013г. С.11.

9. См.: Доклад Бабюк И.А. Председателя комитета по инвестициям на заседании Правительства Санкт-Петербурга. Комитет по инвестициям Правительства Санкт-Петербурга. 2013. 23.09.2013 г. С.11

10. См.: Стратегия социально-экономического развития Северо-Западного федерального округа на период до 2020г. Утверждена 18.11.2011г. Издание «Российской газеты». Декабрь 2011г.


Review

For citations:


Bolshakov S.N., Bolshakova Yu.M. Territorial marketing within the system of territorial governing (the experience of St. Petersburg). Federalism. 2014;(1):75-86. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2073-1051-2014-1-75-86

Views: 197


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-1051 (Print)