Preview

Federalism

Advanced search

PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS AS A TOOL TO ENSURE FINANCIAL STABILITY OF THE CONSUMER MARKET IN RUSSIA

https://doi.org/10.21686/2073-1051-2015-2-17-28

Abstract

New real ities dict ate the necessit y of pr ior ities’ chan ges i n the state anti-i n f lationar y policy. Introduction of sanctions on the import of consumer goods was of significant influence on the development of the modern inflationary situation in Russia in the crisis of the end 2014 - the beginning of 2015, as well as lobbying policy of large domestic corporations. The paper proposes a set of anti-inflation measures, aimed at harmonizing economic interests and the goals of state and business. Such measures should include the coordination of the interests of state and private business in the pricing policy. The paper shows how the state can influence the prices’ reduction by cutting the tax burden and encouraging the private credit business. The authors show some possibilities of reducing prices for products and services, which are produced in the framework of public-private partnership (PPP) agreements and on the basis of price agreements between the partners. The authors substantiate that the basis of the financial stability of a new Russian economy should be formed with the system of partnership between socially responsible state, socially responsible business and society.

About the Authors

Irina V. Karavaeva
Institute of Economics, RAS
Russian Federation


Yulia A. Zedina
Chairman of the Financial Holding Company
Russian Federation


References

1. www.gkc.ru

2. Там же

3. http://lenta.ru/articles/2014/09/05/highvoltage/

4. http://www.otr-online.ru/programmi/grigorii-sergienko-o-32917.html

5. http://lenta.ru/articles/2014/09/05/highvoltage

6. http://shot.qip.ru/00CMnx-6cd2qmeHs/

7. http://rcsme.ru/ru/nevs/show/72059

8. Лев М.Ю. Ценообразование. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2012. С. 135

9. Федеральный закон от 12.12.2014 г. № 384-Ф3«0 федеральном бюджете на 2015 год и на плановый период 2016 и 2017 годов»

10. htpp://www.pravo.gov.ru

11. Российская газета, 5 дек. 2014. № 278

12. URL: www.gkc.ru

13. Колпакова И.А. Концептуальные подходы к выработке государственной политики цен в отраслях топливно-энергетического комплекса России до 2020 г. // Вестник Института экономики РАН. М. 2013. № 5. С. 146

14. Счетная палата проверила «Роснано» / Московский комсомолец, 27 апр. 2013 г. № 26223

15. http://www.mk.ru/economics/article/2013/04/26/847983-nanoezd-na-chubaysa-schetnaya-palata-proverila-rosnano-i-uzhasnulas.html

16. http://biz.cnews.ru/top/2013/02/18/v_skolkovo_naydeny_mnogomilliardnye_ finansovye_narusheniya_519336

17. http://www.consultant.ru/popular/ cons/l_3.html#p448

18. Постановление Правительства РФ от 9 сентября 1994 г. № 1024 // Коммерсантъ ВЛАСТЬ. 1994. № 35

19. Аузан А., Тамбовцев В. Экономическое значение гражданского общества // Вопросы экономики. 2005. № 5. С. 29

20. Федеральный закон от 28.12.2009 г. № 381-ФЗ (ред. от 31.12.2014) «Об основах государственного регулирования торговой деятельности в Российской Федерации» (с изм. и доп.)

21. Волконский В.А., Кузовкин А.И. Ценовые и финансовые проблемы топливно-энергетического комплекса. М.: Наука, 2008. С. 10-12

22. В.Л. Малышева. «Народнохозяйственное пространство» - будущее экономики России. М.: Современная экономика и право, 2004


Review

For citations:


Karavaeva I.V., Zedina Yu.A. PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS AS A TOOL TO ENSURE FINANCIAL STABILITY OF THE CONSUMER MARKET IN RUSSIA. Federalism. 2015;(2):17-28. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/2073-1051-2015-2-17-28

Views: 151


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-1051 (Print)